Eerste Hulp bij ademhalen

Adem in & Adem uit

Ademen, we doen het allemaal. Eigenlijk doen we het onbewust. Je merkt aan het ritme van je adem of je rustig bent of dat je hard aan het werk bent. Om tot rust te komen, helpt het om op je ademhaling te letten. Iets wat je onbewust misschien wel weet, maar niet altijd toepast of niet lang volhoudt. Op internet vonden we een plaatje dat je wellicht hierbij wel helpt.

Met dit gifje (een bewegend plaatje) kun je in stressmomenten sneller tot rust komen. Ook is hij ideaal voor als je in bed ligt en niet kan slapen. Door te focussen op je ademhaling, word je niet gestoord door andere gedachtes in je hoofd en val je sneller in slaap.Adem in & Adem uit

Adem mee wanneer het figuur wordt opgeblazen, houdt je adem even vast en blaas weer uit als het figuur kleiner wordt. Blijf dit herhalen tot je voor jouw gevoel rustig bent. Het hele rondje duurt ongeveer 8 seconden en heeft zeker effect.

Een tip: sla het plaatje op op je telefoon. Dan kun je het altijd erbij pakken als je een stressmoment voelt aankomen!

Previous Post Next Post

Misschien vind je dit ook leuk

2 Comments

  • Reply Patricia

    Wat een fijne tip!

    27 december 2016 at 08:36
  • Reply Sofie

    Wat een leuke tip met dat plaatje!

    27 december 2016 at 21:00
  • Leave a Reply